hidup tak seindah mimpi, tak secerah mentari , tak secantik pelangi, tak sedamai angin, tak setenang laut.

20121212

12.12.12

cun kan tarikh hari ni ? aku rase cun . orang lain pun rasa cun kot aku rasa . haha . * homai banyaknya rasa cun aku ni *

ade yang sampai cakap tahun last . * kecoh kat fb pagi tadi * . its actually sebab mane ade 13.13.13 dah kan ? habis - habis pun sampai 12 jelah . dah setahun ade 12 bulan kan . haha . lucu . tapi , betullah tu . lepas ni memang susah lah nak cari tarikh cun dah .

dalam masa setahun , macam - macam benda boleh jadi . sungguh ! its happen without we planned it . sometime we never plan . kadang tu pulak beriye plan tapi langsung tak jadi . tu kuasa Tuhan maknanya .

ade yang tahun lepas stranger dengan kita , tapi tahun ni dah boleh jadi bestfren dengan kita . siap boleh kongsi macam - macam lagi . ade pulak yang tahun lepas sangat baik dengan kita , suddenly this year dah jadi stranger dengan kita . macam langsung tak pernah kenal , padahal dulu kemain rapat kan . nampak tak keajaiban tu ? keajaiban setahun . memang kita tak boleh nak confirm someone tu kena stick dengan kita saja .


tu lah . manusia ni memang fitrah dia berubah . yang bezanya berubah ke arah mana tu . mungkin dari baik kepada kurang baik , atau mungkin dari kurang baik kepada yang lebih baik . berubah ikut peredaran masa . kita sendiri pun berubah . bukan orang lain je yang berubah . ye dak ?

bukan tu je , dalam setahun tu jugak , kita akan hilang dan dapat macam - macam . ade yang datang dan pergi dalam hidup kita ni . takkan habis sebab tu lah putaran hidup kita . paling sakit bila hilang orang yang kita sayang . time tu confirm rasa sendiri je . nak pulak dulu boleh kongsi cerita itu ini , lepas tu sekarang tak boleh lagi dah . sumpah weird .

bagi aku , dalam banyak - banyak orang yang kita rapat pun mesti ade sorang yang kita betul - betul paling rapat . tak semua orang dapat layanan yang sama dari kita kan ? ade yang pasal bab ni selesa cerita dengan dia ni je , ade pasal bab lain pulak selesa cerita dengan yang tu je . tapi , ade sorang yang kita selesa cerita semua dekat dia . ni angkara darjat namanya . haha .

tapi , tak boleh cakap pasal hilang tu je , kadang kita lupa ape yang kita dapat pula . mungkin 1 hilang , 1 yang lain datang . even bukan benda yang sama tapi still kita perlukan . fair kan ?

walau apepun yang jadi , tu semua adalah ketentuan dan perancangan Allah . yang penting kita kena ikhlas terima semua tu . kita taktau ape perancangan Allah untuk kita , tapi percayalah apapun yang Allah dah rancangkan untuk kita tu lah yang terbaik untuk kita . sebab Allah adalah sebaik - baik perancang .

pen - off .

1 comments:

nurulazitazailan said...

betol3. manusia mudah berubah. semua nih pengalaman nak bentuk masa hadapan. lagi2 kita yang bakal guru nih. keep it up sayang. im always beside you :)