hidup tak seindah mimpi, tak secerah mentari , tak secantik pelangi, tak sedamai angin, tak setenang laut.

20121113

untitled


sorry sangat dekat engkau ye cik blog . sebab dah terlampau lama aku tak update rasenya . dah 2 bulan lebih aku  biarkan kau berhabuk - habuk bersawang segala bagai . bukan aku lupakan blog ni , cuma keadaan tu yang tak mengizinkan aku nak buat macam tu . ada kekangan yang menghalang aku untuk buat seperti itu . apa dia ? biarlah jadi rahsia aku . haha . aku terlampau busy dengan hectic life aku . things came and go . settle down so many things . i need to do that . aku mesti buat .

even though now , life aku still not stable but it comes more better than before . * aku rasa * . sebab , aku dah semakin kenal dengan diri aku sendiri . aku dah semakin paham mengapa setiap benda yang jadi tu . aku dah semakin cuba mengerti setiap yang aku lalui . yelah , langit tak selalunya cerahkan . kadang - kadang ada benda yang kita tak jangka akan jadi . tapi , percayalah ada hikmahNya .

cuma 1 benda yang aku perasaan , Allah akan uji kita dengan macam - macam masalah . lepas 1 , 1 lagi yang lain pula akan datang . kita tak boleh nak lari . bila kita minta Allah bagi kita kuat , Allah akan uji kita lagi sebab nak buat kita lebih kuat . mungkin kita tak nampak . sebab tu orang selalu cakap , Allah bagi apa yang kita perlu bukan apa yang kita minta .

yes ! i admit it !


Tidak ada tertimpa sesuatu musibah kecuali dengan izin Allah . Dan sesiapa yang beriman kepada Allah , nescaya Dia ( Allah ) akan memberikan petunjuk kepada hatinya . Dan Allah terhadap segala sesuatu adalah al-‘Alim ( Maha Mengetahui ) .
Surah al-Taghabun (64 : 11)

semoga Allah akan teruskan kuatkan aku untuk lalui ujian yang ini pula . moga ada jalanNya .

pen - off .

0 comments: