hidup tak seindah mimpi, tak secerah mentari , tak secantik pelangi, tak sedamai angin, tak setenang laut.

20121117

Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) II


beberapa bulan lepas aku telah pun berPBS buat kali keduanya . tapi , baru harini aku nak update kat blog . memang sengaja nak membasikan cerita . haha . kali ni aku buat PBS dekat sekolah dekat rumah jugak lagi , iaitu SK Sungai Rokam . bukan sekolah rendah aku dulu ye . yang bezanya , kali ni aku tak buat sorang - sorang macam dulu lagi dah . sebab ? okay , memang bosan kalau buat PBS sorang . haha . * hanya aku yang paham kenapa *






this time one of my classmate teman aku . tapi , ade teman pun still bosan lagi . aku taktau kenapa . tengok orang lain buat pbs macam best , tapi aku tetap tak best . hari - hari tidur je . cukup masa , bangun makan pergi jamban . haha . lepas dah taktau nak buat ape , pusing 1 sekolah buat tawaf . nyaris nak tidur kat libraray sebab takde orang . haha . bagus kan ? ni la yang aku buat untuk hari isnin dan selasa .


this time cuma once a masuk kelas , pada hari rabu . tu pun masuk bukan sebab untuk mengajar ke jaga kelas ke ape . tapi , tengok how the class flow . masuk kelas year 1 with the kssr standard . yes . sekarang kan dah tukar , mana ade kbsr lagi dah . yang ade tu pun nak habiskan . kssr ni dia lain sikit .



so far , yang aku nampak , tak senang nak jadi cikgu . sebab , contohnya macam ni , bila ajar 1 kelas dah faham . tiba - tiba ada pulak sorang tak paham yang ditahap teruk . nak ajar yang sorang tu , yang lain jadi mangsa . kalau tak ajar karang , ketinggalan pulak . dan tak senang nak kawal kelas tu . * kalau aku , mau aku jerit suruh diam . haha *

next , on khamis ada sambutan hari kemerdekaan . mula dari pagi sampai waktu rehat . bila budak kecik ni , cara sambutnya pun lain kan . tak boleh nak sambut macam budak besar . first , nyanyi lagu  ( negaraku , jalur gemilang , 31 ogos ) . then ade ceramah sikit tu pun tak sampai sejam sebab bebudak kecik ni tak boleh lama - lama . diorang taknak dengar . kalau lama mula bising sebab bosan .




pen - off .

NOTA KAKI : semoga pbs aku lain kali tak bosan macam neh lagi dah . haha . hopefully .

0 comments: