hidup tak seindah mimpi, tak secerah mentari , tak secantik pelangi, tak sedamai angin, tak setenang laut.

20120702

This is the best !

pernah tak korang rase betul - betul down ? pernah tak korang rase macam ape yang korang buat tu sia - sia je . pernah tak korang pasang impian sendiri dan berharap benda tu akan jadi kenyataan ? pernah tak impian korang tu tinggal impian jek ?

ok , memang tipu lah kan kalau korang cakap tak pernah . sebab memang mustahil ! setiap orang kat muka bumi ni mesti ade perasaan nak buat impian . tak kiralah impian dalam pelajaran ke dalam hidup .


tapi kan , ade benda yang kita tak pernah minta ia jadi , tapi ia akan jadi . dan ade pulak benda yang kita harap ia jadi , tapi ia tak jadi . memang tak sangka kan ?


kenapa ? sebab memang dah tertulis macam tu . tak semua benda yang kita nak kita boleh dapat . kadang - kadang kita dah usaha tapi still tak dapat . maknanye tu bukan yang terbaiklah untuk kita . Allah dah kata kunfayakun , maka jadi , jadilah . lagi pun , setiap benda yang jadi tu ade hikmahnye kan . Allah tau ape yang terbaik untuk kita . sebab tu Dia bagi kat kita benda tu . this is the best !


sebab tu tok nenek kita dulu pun selalu pesan , kita manusia ni hanya mampu nak rancang , tapi Allah yang tentukan .


nak ke tak nak kita tetap kena redha . maknenya terima dengan hati yang ikhlas . kita tak boleh nak salahkan takdir ke ape . sebab semua yang jadi tu baik . cuma kita nampak dengan tak nampak kebaikkannya . cuma kita yang nak terima dengan tak terima .

pen - off .

0 comments: